Under finner du praktisk informasjon. Har du spørsmål utover dette, kan dere ta kontakt med oss.
-
Hvordan bestille time?
Nye pasienter må ha henvisning fra fastlege, optiker eller helsestasjon. Det er mulig å bestille time via telefon eller mail. Ring oss gjerne i vår telefontid. Bruk kontaktskjema eller send e-post.
Vi vil svare så fort som mulig på alle henvendelser!
-
Avbestille time eller endre timeavtale
Avbestilling må skje innen 48 timer før konsultasjonen finner sted, ellers blir timen belastet.
Ring oss eller send e-post.
-
Ønsker du SMS-påminnelse om timen?
Vi sender uten ekstra kostnad SMS-påminnelse om timen. Mobil nummer må i så fall registreres.
-
Hvordan bestille resepter på faste medisiner?
Ring oss eller send oss e-post.
Innherred Øyeklinikk sender resepter elektronisk (e-resept) til alle landets apotek.
Det er mulig å få en oversikt over samtlige e-resepter ved å gå inn på https://www.mineresepter.no
-
Pasientreiser
Se “Pasientreiser” under lenker! Her finner du nødvendig informasjon om transport, reiser etc. Fastlege, eventuelt behandler, kan rekvirere særskilt transport dersom det er umulig å følge rutegående eller privat transport. Dette MÅ bestilles på forhånd, senest før kl 1300 siste virkedag før avreise.
Informasjon pasientreiser: telefon 05515 (kl 0800-1700), se www.pasienttransport.no.
For oppdatert informasjon se Helsenorge.no: https://helsenorge.no/rettigheter/pasientreiser
-
Egenandel - Betaling
Klinikken har avtale om ordinær refusjon. Egenandelen er i henhold til Normaltariffen, for mer informasjon se: https://helsenorge.no/behandlere/avtalespesialist#Betaling-hos-avtalespesialist
Betaling skjer enten kontant eller med betalingskort (Visa). Giro unntaksvis.
Frikort registreres automatisk.