Praktisk informasjon

Under finner du praktisk informasjon. Har du spørsmål utover dette, kan dere ta kontakt med oss.

Hvordan bestille time?

Nye pasienter må ha henvisning fra fastlege, optiker eller helsestasjon. Det er mulig å bestille time via telefon eller mail. Ring oss gjerne i vår telefontid. Bruk kontaktskjema eller send e-post.

Vi vil svare så fort som mulig på alle henvendelser!

 

Avbestille time eller endre timeavtale

Avbestilling må skje innen 48 timer før konsultasjonen finner sted, ellers blir timen belastet.

Ring oss eller send e-post.

Ønsker du SMS-påminnelse om timen?

Vi sender uten ekstra kostnad SMS-påminnelse om timen. Mobil nummer må i så fall registreres.

Hvordan bestille resepter på faste medisiner?

Ring oss eller send oss e-post.

Innherred Øyeklinikk sender resepter elektronisk (e-resept) til alle landets apotek.

Det er mulig å få en oversikt over samtlige e-resepter ved å gå inn på https://www.mineresepter.no

Pasientreiser

Se “Pasientreiser” under lenker! Her finner du nødvendig informasjon om transport, reiser etc. Fastlege, eventuelt behandler, kan rekvirere særskilt transport dersom det er umulig å følge rutegående eller privat transport. Dette MÅ bestilles på forhånd, senest før kl 1300 siste virkedag før avreise.

Informasjon pasientreiser: telefon 05515 (kl 0800-1700), se www.pasienttransport.no.

For oppdatert informasjon se Helsenorge.no:  https://helsenorge.no/rettigheter/pasientreiser

Egenandel - Betaling

Klinikken har avtale om ordinær refusjon. Egenandelen er i henhold til Normaltariffen, for mer informasjon se: https://helsenorge.no/behandlere/avtalespesialist#Betaling-hos-avtalespesialist

Betaling skjer enten kontant eller med betalingskort (Visa). Giro unntaksvis.

Frikort registreres automatisk.